1 - 10 van 175 voor bedrijven met consumenten
B2B e-commerce: omvang en economische effecten | www.cpb.nl
... economische effecten business-to-business (ofwel b2b) e-commerce is de handel tussen bedrijven via elektronische netwerken. daarbij gaat het niet alleen om verkooptransacties, maar ook om ... onderlinge levering van goederen en diensten tussen bedrijven is nog bescheiden. wel is b2b e-commerce veel omvangrijker dan de internethandel van bedrijven met consumenten. voor b2b e-commerce wordt bovendien ...
cpb.nl
L:\publicaties\...\2001_15.wp [PFP#810460566]
... levering van goederen en diensten tussen bedrijven is nog bescheiden. wel is b2b e-commerce veel omvangrijker dan de internethandel van bedrijven met consumenten. voor b2b e-commerce wordt ... groei is b2b e-commerce, de elektronische handel tussen bedrijven onderling, meer van belang dan de elektronische handel van bedrijven met consumenten, de zogenoemde b2c e-commerce. niettemin krijgt b2c ...
cpb.nl
Financiële markten | www.cpb.nl
... de smeerolie van de economie. ze verzorgt de infrastructuur voor het betalingsverkeer, verstrekt krediet aan bedrijven en consumenten en biedt spaar- en beleggingsmogelijkheden. de wereldwijde crisis van 2007-2008 heeft duidelijkgemaakt ... een vergelijking van de structuur van de financia le sector in de eu-lidstaten met die van japan en de vs aan de hand van 23 structuurindicatoren. cpb discussion ...
cpb.nl
Bankregulering moet rekening houden met de prestatiebeloningen voor handelaren | www.cpb.nl
... heeft geroepen, in de vorm van depositoverzekering voor consumenten en leningsfaciliteiten voor banken. zulke garanties zijn ... dit probleem speelt bij banken sterker dan bij andere bedrijven de investeringsbeslissingen van individuele medewerkers kunnen banken te ... van handelaren nodig de huidige regulering houdt onvoldoende rekening met de gevolgen van zulke informatieproblemen bij het aansturen ...
cpb.nl
Microsoft Word - samenvatting_nl.doc
... waar mensen zaken met elkaar doen, ideeen uitwisselen, nieuwe technologieen ontwikkelen en de afstemming tussen arbeidskrachten en bedrijven en tussen producenten en consumenten verbeteren. het ... binnen bedrijven, met een focus op de toepassing van de nieuwe technologie in het productieproces ontwikkeling van goederen en diensten. bedrijven moeten concurreren met andere plaatselijke bedrijven, ...
cpb.nl
untitled
... uitkomsten leiden. - een extra complicerende factor is de vraag hoe consumenten (met name in neder- land) en producenten (met name elders) zouden reageren op deze voorstellen; - bij grootschalige ... bedrijven met varkens, pluimvee en vleeskalveren, gemiddeld tussen bijna 6% per jaar (tabel 2.2). de combinatie van een min of meer stabiele veestapel met een sterke afname van het aantal bedrijven ...
cpb.nl
Microsoft Word - cep2010.doc
... van de voorraadafbouw bij bedrijven. de vraag is nu wanneer het vertrouwen van productenten en consumenten voldoende hersteld zal zijn om de groei te dragen met hernieuwde bestedingszin. voorlopende ... het eerste kwartaal van 2009. ook bedrijven met een minder goede kredietbeoordeling konden op deze manier weer kapitaal aantrekken. maar vooral de kleinere bedrijven hebben hier niet van kunnen ...
cpb.nl
cep2008.pdf
... voor de nederlandse economie zijn met grote onzekerheid omgeven. in de centrale projectie is rekening gehouden met de crisis door uit te gaan van hogere rentes voor bedrijven, een afname van de ... en negatieve vertrouwenseffecten van de huidige financiele crisis voor bedrijven en consumenten (figuur 2.3). daar komt bij dat ook in enkele eurolanden, met name spanje en ierland, de hausse op de ...
cpb.nl
Centraal Economisch Plan 2008: Economie met twee gezichten | www.cpb.nl
... kredietbeleid van europese banken en negatieve vertrouwenseffecten van de huidige financia le crisis voor bedrijven en consumenten. daar komt bij dat ook in enkele eurolanden de hausse op de ... huizenprijsstijging en de recente daling van de aandelenkoersen de consumptie. voorts raming rekening gehouden met een bescheiden positief anticipatie-effect als reactie op de btw-verhoging anticipatie-effect ...
cpb.nl
Energiebelasting bedrijven te laag | www.cpb.nl
... met elkaar emissierechten verhandelen. hoe ze dan de lasten over bedrijven en consumenten verdelen is volledig vrij. bij de meeste schattingen van de kosten van het kyoto-protocol wordt geen rekening gehouden met ...
cpb.nl
|