1 - 10 van 154 voor directe baten
beoordeling projecten icre 20072008 pdf
... de rijksoverheid (subsidiariteit)? effectiviteit in hoeverre genereert het project additionele maatschappelijke baten? (ten opzichte van de situatie waarin de fes-middelen niet worden verstrekt ... vervroeging van de genoemde investeringen is negatief. er bestaat verder onduidelijkheid verwachten directe baten voor schippers (verbeterde en meer betrouwbare verkeersafwikkeling en veiligheid). het is ...
cpb.nl
Analyse zeetoegang Noordzeekanaalgebied: een second opinion | www.cpb.nl
... kwaliteit van de kba op vitale punten tekort schiet, waarbij de baten van het project fors zijn overschat. de directe baten, in termen van schaalvoordelen, vermindering van wachttijden en voorka men ... het becijferen van indirecte effecten die duiden op een zeer grote opslag op de directe effecten. de onderbouwing van dit resultaat overtuigt geenszins. geconcludeerd moet worden dat het onderzoek ...
cpb.nl
\\...\Second Opinion slu [PFP#1010743587]
... vormen de directe baten van het project (wachttijden en schaalvoordelen voor de scheepvaart) slechts een klein deel van de totale baten. de indirecte effecten vormen een opslag' van 200 tot directe baten. dit is buitengewoon hoog in vergelijking met ander onderzoek. de indirecte baten in de kba zijn ...
cpb.nl
Microsoft Word - notitie.doc
... vergistingsinstallatie is geen onderdeel glastuinbouwlocatie deurne'. 6. er is gerekend met aanmerkelijk hogere baten van de bypass. de baten daarvan bedragen nu 92,2 mln euro terwijl ze in de eerdere ... nodig om de genoemde 1.300 woningen daadwerkelijk te kunnen bouwen. dit impliceert dat de directe baten van de bedrijfsverplaatsing en de erbij behorende bodemsanering in de kkba moeten zijn de ...
cpb.nl
Microsoft Word - notitie.doc
... de meeste indirecte effecten betekenen alleen een doorgifte van directe baten naar andere partijen. in dat geval leidt het bijtellen van indirecte effecten als baten in een kba tot dubbeltellingen. indirecte effecten ... schatting mogelijk directe baten van het vervoersysteem'. in de kkba is, conform deze aanvulling van de oei-leidraad, inderdaad een marge van 0-30% gehanteerd t.o.v. de baten binnen ...
cpb.nl
notitie-second-opinion-kba.pdf
... directe baten de directe baten vormen verreweg het belangrijkste onderdeel van de totale baten van de projectalternatieven. het grootste deel van de directe baten worden op hun beurt gevormd door reistijdwinst. beprijzen via kilometerheffing leidt tot lagere baten ... als opslagpercentage op de directe effecten. gerekend basisscenario met percentages tussen directe baten. in het beprijzingsscenario is ...
cpb.nl
N:\publicaties\...\oeei.wp [PFP#230207185]
... herhaalt de geschiedenis zich. uit de rotterdamse studie uit 1907 kwam naar voren dat de directe baten voor rotterdam lager waren dan verwacht. tevens moest men concluderen dat verhoging van de haventarieven ... verleden, het heden en de toekomst, waaruit blijkt dat het vraagstuk van kosten en baten en directe en indirecte effecten niet exclusief iets hier en nu. wel is twee jaar geleden met ...
cpb.nl
G:\mail\...\2001_65 HK V&W Toe [PFP#542132875]
... belangrijkste bijstellingen plaatsgevonden 3 de directe baten liggen hoger omdat rekening is gehouden met de reele groei van inkomens en een stijgende arbeidsproductiviteit. hierdoor zijn de directe baten omhoog gegaan van 5,6 mld naar 7,9 mld (mzm). de indirecte baten op de arbeidsmarkt liggen hoger, onder ...
cpb.nl
Second opinion over 'Directe transporteffecten Kanaal Gent-Terneuzen, resultaten...
... deelproject 2, heeft tno een rapport opgesteld waarin de berekeningen van de directe transporteffecten van het nulalternatief en de verschillende transportalternatieven worden toegelicht en weergegeven. ... (achtergronddocument) een snelle kosten-effectiviteitanalyse voor het deltaprogramma ijsselmeergebied de kosten en baten van de toekomst van de afsluitdijk; economisch onderzoek, gebruik daarvan en ...
cpb.nl
Kosten en baten van splitsing energiebedrijven nog onzeker | www.cpb.nl
... tussen de energiebedrijven en amerikaanse investeerders. gezien de onzekerheid over de baten, het risico van hoge eenmalige kosten vanwege de leaseconstructies, en het ... het transport van stroom van centrales naar distributienetten). investeringen in transmissienetwerken hebben directe invloed op productiebeslissingen van elektriciteitsproducenten. onafhankelijk transmissiebeheer is daarom van groot ...
cpb.nl
|