1 - 10 van 48 voor ene bedrijf
L:\publicaties\...\2001_14.wp [PFP#810460547]
... principe weinig. bedacht moet worden dat de lagere verkoopprijzen voor het ene bedrijf lagere inkoopprijzen zijn voor een ander bedrijf. bij voldoende concurrentie zullen deze kostenvoordelen via de bedrijfskolom uiteindelijk ... betrekking op bedrijven die e-commerce vooral gebruiken om de efficiency binnen het bedrijf contacten met toeleveranciers en klanten te vergroten. e-commerce en vooral b2b e ...
cpb.nl
\\Webserver\...\memo23.wp [PFP#120826245]
... het gedrag van andere bedrijven. hierbij is van belang dat r d- activiteiten door het ene bedrijf positieve uitstralingseffecten genereren voor andere bedrijven. leahy en neary vinden dat strategisch gedrag r d ... bijvoorbeeld worden bereikt door af te spreken dat een bedrijf 17 r d-activiteiten verricht en de resultaten deelt met het andere bedrijf. hun idee kan als volgt worden samengevat. wanneer ...
cpb.nl
G:\mail\attach\memo50.wpd [PFP#1221426308]
... problemen van asymmetrische informatie spelen geen rol hier, omdat er door het innoverende bedrijf zelf geen nieuwe, onbekende dienst wordt ontwikkeld. het gaat om bedrijfsinterne innovaties, waarbij ... te kopieren zijn door concurrenten. natuurlijk kunnen werknemers bij de overstap van het ene bedrijf naar het andere belangrijke kennis meenemen, maar dit geldt evenzeer bij technologische innovaties. ...
cpb.nl
\\Webserver\...\memo27.wp [PFP#121267045]
... dat bedrijf sector behaalt op een toename van rdv. overigens geeft ook zogenaamde strategische complementariteit van r d aanleiding tot een term rdv rde. de r d-activiteiten van het ene bedrijf kunnen de r d-activiteiten van een ander bedrijf productiever maken, bijvoorbeeld omdat de bedrijven complementaire innovaties voorbereiden. de ...
cpb.nl
Microsoft Word - doc76.doc
... en de marktomvang toeneemt, kan een bedrijf makkelijker de vaste kosten van een vestiging terugverdienen. als twee landen nagenoeg identiek zijn en een vestiging in het ene land lonend is, zal ... en van der wiel (2004) voor nederland dat investeringen in het ene bedrijf een substantieel effect hebben op productiviteit van een ander bedrijf (in dezelfde sector). dit spoort met de bevindingen van mun ...
cpb.nl
Op werkbezoek in Oman | www.cpb.nl
... tot rust begon te komen, hadden de werknemers in het ene bedrijf vanzelfsprekend hogere looneisen ingewilligd gekregen dan die in het andere bedrijf. dat leidde tot nieuwe discussie, nog meer looneisen en dus ...
cpb.nl
Startersbeleid kan goed zijn voor economie | www.cpb.nl
... bij asymmetrische informatie tussen de geldverschaffer en de potentia le starter, waarbij de ene partij meer of betere informatie heeft dan de andere. dit verzwakt de financia ... risico met bijbehorend hogere renteopslag vast dan aan een nieuwe activiteit van een bestaand bedrijf. verlaging toetredingsbelemmeringen mogelijk kansrijk; kosten en baten echter onbekend gegeven bestaande regelgeving en ...
cpb.nl
Microsoft Word - doc73_summary.doc
... niveau van de vraag (groei); en (iv) de bereidheid van consumenten om van het ene naar het andere netwerk over te stappen (wat weer afhankelijk is van overstapkosten). ... een publiek netwerk verhoudingsgewijs veel onderhandelingsmacht heeft tegenover de overheid; (v) incomplete informatie tussen bedrijf en regulator een kleinere rol speelt; en (vi) de motivatie van publieke dienstverlening niet ...
cpb.nl
Microsoft Word - notitie.doc
... een eerste inzicht van de verandering structuur van de sector is veranderd. aan de ene kant zijn diverse ziekenhuizen gaan samenwerken, anderzijds hebben zich zelfstandige behandel centra (zbc) ... slagen zou hebben. 17 minister borst noemde deze organisatievorm destijds het geintegreerd medisch specialistisch bedrijf . 15 de minister wil onder andere de volgende concrete maatregelen nemen 1) op ...
cpb.nl
Microsoft Word - samenvatting_nl.doc
... voorzieningen en vestigen ze een reputatie onder hun collega's. zo zal de ene cc-stad zich ontwikkelen tot centrum van biotechnologisch onderzoek, terwijl een andere stad ... welke technologische potentie de productportefeuille van het bedrijf heeft. hierdoor kunnen managers grote bedrijven aansturen, zolang de verschillende afdelingen van het bedrijf zich dicht bij elkaar bevinden. metropolen ...
cpb.nl
|