1 - 6 van 6 voor hogere inkoopprijzen
ING Detailhandel komt nauwelijks vooruit juni 2011 tcm7 88863 pdf
... daling van het volume. de concurrentiedruk onder winkeliers is te sterk om stijgende inkoopprijzen volledig aan consumenten door te belasten. resultaat veel partijen moeilijk wordt om aan ... , veroorzaakt door hogere prijzen. het volume daarentegen vertoont een krimp. overigens zijn de prijsstij ging en volumedaling tot nog toe relatief beperkt gebleven. de hogere inkoopprijzen worden niet volledig ...
ing.nl
Introductietekst
... vastgoed alert nieuwe golf faillissementen door hogere inkoopprijzen in bouw hogere materiaalkosten zijn na de uitvallende vraag en het slechte weer van de afgelopen twee ... aanhoudende hevige concurrentie in de bouw zien daarbij nog wei- nig aannemers mogelijkheden om hogere prijzen door te berekenen. bouwmaterialenindustrie verhoogt verkoopprijzen de huidige kosten van bouwmaterialen liggen begin ...
ing.nl
meer van deze site
Markt_in_de_hand.pdf
... wel gesteld dat het nemen van grotere risico's (onder meer prijsrisico's) samengaat met hogere ver- wachte inkomsten. daarbij is het wel noodzakelijk gestructureerde manier alle mogelijke risico's ... merk swift premium . prijsrisico. het prijsrisico neemt voor isf zowel aan de inkoop- verkoopzijde toe. inkoopprijzen fluc- tueren terwijl de verkooppprijzen onder druk staan. in 1996 steeg de prijs van ...
abnamro.nl
Food_rapport.pdf
... en een toename in de prijsvolatiliteit in (onverwerkte) agrarische producten. vanwege opwaartse inkoopprijzen en volatiliteit blijft het zeer belangrijk om handelsrisico's goed te beheersen. ... interessante analyses op aangaande innovatie- drivers14 . zo valt op dat hogere r d-uitgaven (statistisch) geen garantie hogere innovativiteit. statistisch significant is wel dat foodbedrijven met een ...
abnamro.nl
meer van deze site
doc163 uitgebreide samenvatting pdf
... bieden aan de verkoopmacht van fabrikanten, en daarmee lagere inkoopprijzen bedingen. het voordeel van deze lagere inkoopprijzen leidt voor consumenten alleen tot welvaartsverbetering als er voldoende ... sterkere inkoopmacht niet worden doorgegeven aan de consument of zelfs leiden tot hogere consumentenprijzen bij onvoldoende concurrentie op de detailhandelsmarkt. bij niet-lineaire contracten heeft ...
cpb.nl
L:\publicaties\...\2001_14.wp [PFP#810460547]
... . bedacht moet worden dat de lagere verkoopprijzen voor het ene bedrijf lagere inkoopprijzen zijn voor een ander bedrijf. bij voldoende concurrentie zullen deze kostenvoordelen via ... effecten van e-commerce korte termijn lagere prijzen vergroting reeel beschikbaar inkomen hogere economische groei lange termijn positief effect op arbeidsproductiviteitsstijging tijdens transitieperiode positief effect ...
cpb.nl
meer van deze site
Deze resultaten zijn gefiltered. Toon ongefilterde resulaten voor hogere inkoopprijzen
|