1 - 10 van 18 voor hogere voedselprijzen
Druk op marge ondanks licht herstel tcm7 81755 pdf
... verlies foodspeciaalzaken supermarkten marges onder druk door toenemende promo omzet en hogere foodspeciaalzaken voedselprijzen deelsegmenten (biologisch duurzaam, convenience, non-food) bieden kansen figuur 4 groei ... omzet aandeel promo-omzet groei supermarktomzet bron gfk food promo-omzet en hogere voedselprijzen zetten druk op marge kwartaalbericht detailhandel februari 2011 4 food, supermarkten ...
ing.nl
ING Groei door grenzen te verleggen april 2011 tcm7 84415 pdf
... stijgende prijzen een belangrijke rol spelen. een tegenvallend aanbod door misoogsten leidt tot hogere voedselprijzen. tweedeling zet na het sterke herstel in 2010 zal de totale omzetgroei van ... de groei veel meer prijsgedreven zal zijn. de stijging van grond- stofprijzen werkt hogere omzetwaarde. de groothandel in kapitaalgoederen kan profiteren van aantrek- kende bedrijfsinvesteringen. vooral in ...
ing.nl
Untitled
... andere eind van het spectrum. de economie groeide waarmee de output gap' werd gedicht. de hogere voedselprijzen, plus het feit dat de beleidsrente 200 bp onder het niveau crisis ligt, doet voor ... sinds het derde kwartaal ontstaan, is geelimineerd. door de piek in de ontwikkeling van de voedselprijzen en het ruime monetaire beleid neemt het risico van een inflatiespiraal toe. volgens ons is ...
ing.nl
Introductietekst
... momenteel amper sprake is van opwaartse prijs- druk. de kans dat hogere voedsel- en energieprijzen, via hogere looneisen, tot prijsstijgingen van andere goederen leidt, is beperkt. daarvoor is ... voor dat kosten maar deels aan de consument wor- den doorgegeven. figuur 2 hogere voedselprijzen in de pijplijn bijdrage voedsel aan consumentenprijsinflatie landbouwprijzen, the economist, in euro (rechts) ...
ing.nl
Introductietekst
... lagere groei. industrie berekent duurdere grondstoffen door vooralsnog lijken industriele producenten in staat de hogere inkoopprijzen door te berekenen aan hun afnemers. de om- zetten van de industrie ( ... hogere voedselprijzen zetten ook de marges in de horeca onder druk. ook hier geldt dat ondernemers moeite hebben om de hogere prijzen door te berekenen. bouw denkt nog niet aan hogere prijzen ...
ing.nl
Microsoft Word - ING Monthly Economic Update - maart 2011.doc
... kan de inflatie wel langer boven het streefniveau blijven dan eerder verwacht. hogere olieprijzen betekent hogere distributiekosten. deze kostenstijging kan worden doorberekend in andere consumentenproducten. fig 6 energieprijzen ... name azie, zal mogelijk dus enige steun bieden aan de dollar. wij denken echter hogere voedselprijzen gedreven stijging van de inflatie in azie in de tweede helft van 2011 ...
ing.nl
untitled
... eurostat )from farm to fork 2011) massa consumenten in nederland profiteren van relatief lage voedselprijzen in de supermarkt en lijken uit onderzoek over het algemeen tevreden over food retail. ... de keten te persen. er heerst een voortdurende spanning in de keten. producenten proberen hogere voedselprijzen te verwerken terwijl retail en foodservice zich hevig verzetten in de strijd om marktaandeel. ...
ing.nl
Microsoft Word - ING BudgetBarometer 2011Q2.doc
... prijs, terwijl verse groenten, telefoons en rijst juist goedkoper werden. hogere energietarieven zorgen voor een doorstijgende inflatie deze zomer. tips ... 1 begin de dag met verse jus vanwege de stijgende voedselprijzen loont het voor consumenten om goed naar hun dieet te ... naar verwachting met 10 tot gemiddeld huishouden betekent dat een hogere energienota van ongeveer 20 euro per maand. dat maakt ...
ing.nl
ING West en Midden Brabant houdt groei vast juni 2011 tcm7 89188 pdf
... sector positieve ontwikkeling (+1,9%) liet zien, valt de groei in 2011 weg. stijgende voedselprijzen - waaronder die van mais, graan en koffie en de beperkte mogelijkheid berekenen in de ... zal worden gekort. de korting op het gemeentefonds zal niet worden gecom- penseerd door hogere gemeentelijke heffingen. tilburg figuur 3 ontwikkeling regionale huizenmarkt t.o.v. landelijk gemiddelde gemiddelde ...
ing.nl
Introductietekst
... zo draaiden kle- dingwinkels in november 2010 bijna 8% meer omzet (j.o.j.). oplopende voedselprijzen en een matige loonstijging kunnen wel roet in het eten gooien omdat dit de ... tegen terwijl de vraag juist aantrok. dit leidde tot grote prijsstijgingen. de aanhoudende vraag zorgt hogere productievolu- mes. studentenaantallen in basis- en voorgezet onderwijs nemen af maar het aantal studenten ...
ing.nl
|