1 - 6 van 6 voor logistieke stromen
W:\nl\pub\...\2001_17.wp [PFP#121162409]
... europa komt wederuitvoer vooral voor in nederland en belgie; beide landen zijn belangrijke logistieke centra. wederuitvoer betreft in hoge mate goederenstromen via buitenlandse distributiecentra, gevestigd in nederland ... de totale nederlandse uitvoer bestond uit intra- company-stromen. het zijn vooral buitenlandse distributiecentra waar deze intra-company- stromen spelen. maar ze spelen ook bij de ...
cpb.nl
notitie second opinion tno bouw en ondergrond pdf
... voortzetting van de huidige trends. 9 overigens is in wlo voor de maritieme stromen van groep 9 geen verpakking en transportintensiteit' correctie toegepast, omdat de goederenstromen direct ... . 92). hierbij is dezelfde correctiecoefficient als voor andere industriele goederen toegepast. 15 deze logistieke index heeft toename van verpakkingen en toename van de vervoerintensiteit vanwege meer vervoer ...
cpb.nl
Werkdocument (set-up) Nederland [PFP#100465473]
... maken. wat zijn nu precies de gevolgen van de mindere landzijdige bereikbaarheid voor toekomstige stromen passagiers, vracht en werknemers? voor passagiers bestaan de kosten van de extra reis ( ... heeft voor de zogenaamde p-stelsels. de p- stelsels zijn inderdaad goedkoper, veroorzaken minder logistieke kosten en zijn ruimtelijk beter inpasbaar. alleen als de andere, grootschalige stelsels evident ...
cpb.nl
Een ruimtelijke verkenning naar alternatieven voor de Hoeksche Waard
... logistieke verwerking leidt immers tot vervoerstromen binnen het haven- gebied die de infrastructuur belasten, met name de a15. om verstikking van deze hoofdader te voor- komen, zouden deze stromen ... ook de verhuisstromen in kaart gebracht van groothandels- bedrijven en logistieke ondernemingen die weg- trekken uit rijnmond. deze stromen geven een extra indicatie voor het gebied waarin we naar ...
cpb.nl
Kenmerken van wederuitvoerbedrijven
... laatste groep is van belang in verband met douaneformaliteiten, belastingen, heffingen, veiligheidsvoorschriften en logistieke en financiele handelingen. nederlanders hebben ook de linguistische vaardigheden die nodig zijn ... van europa. rotterdam is dus zeer ervaren in het verwerken van grote stromen goederencontainers uit bijvoorbeeld china en heeft daarmee sterk geprofiteerd van 8 bron worldbank ...
cpb.nl
Microsoft Word - bijz53_summary.doc
... de vaarweg van de schelde heeft geen invloed op de omvang van deze stromen. daar schepen groter worden en dieper gaan steken zal de aanloopweerstand van antwerpen ... 2001. ecsa, studie naar de directe baten van de verruiming van de westerschelde een logistieke benadering', januari 2004. ecorys, ontwikkeling marktaandeelmodel containersector', januari 2004. ministerie van financien, centraal ...
cpb.nl
|