1 - 10 van 20 voor luchthaven schiphol
Gevolgen van uitbreiding Schiphol; een kengetallen kosten-batenanalyse | www.cpb.nl
... luchthaven (onl) heeft gevraagd om een kengetallen kosten-batenanalyse (kkba) uit te voeren voor drie 'beperkte' uitbreidingsvarianten voor de locatie luchthaven schiphol na 2010. gevolgen van uitbreiding schiphol ...
cpb.nl
Naar een efficiënter milieubeleid; een maatschappelijk-economische analyse van vier hardnekkige...
... mestoverschot in de veeteeltsector, het klimaatprobleem, de verzuring door verkeer, en de geluidsoverlast van de luchthaven schiphol. deze studie kijkt niet alleen vooruit, maar kijkt ook terug op 30 jaar milieubeleid. vanuit ...
cpb.nl
Schiphol: een normaal bedrijf? | www.cpb.nl
... schiphol een normaal bedrijf? de overgang van de nederlandse nationale luchthaven schiphol van een publieke naar een private onderneming lijkt niet in strijd met het doel van a mainport schiphola waarin de luchthaven een belangrijke internationale hub is en tegelijkertijd een brandpunt van economische activiteiten. schiphol een normaal bedrijf? download (pdf ...
cpb.nl
bijz27.pdf
... schiphol, maar wat nu als de technologische ontwikkeling- en zo hard gaan, dat schiphol en de maatschappijen zonder noemenswaardige inspanningendenorm halen?watdaarentegenalsalleszotegenvaltdatdeconcurrentie- positie van schiphol ... gebouwen binnen effectief geweest. de regelgeving rond de mest en rond luchthaven schiphol zijn daarentegen geen voorbeelden van effectief en efficient beleid. de algemene ...
cpb.nl
Grenzen aan Schiphol? | www.cpb.nl
... naar navigatie direct naar navigatie grenzen aan schiphol? welke grenzen stellen we aan de luchthaven schiphol? om deze politieke vraag te beantwoorden is inzicht nodig in de consequenties van de beschikbare opties. wat zijn de kosten van een beperking van het aantal passagiers dat op schiphol ...
cpb.nl
ex antetoets startnotitie randstad 2040 pdf
... licht te bezien. het mirt biedt hiertoe mogelijkheden. thema 7 toekomst schiphol de luchthaven schiphol is van groot economisch belang voor de randstad, maar brengt door zijn ... geluidhinder ervaart, beperkt blijven en kan de luchthaven zelf zijn positie behouden. bij de verkenning van de toekomstmogelijkheden van schiphol belang de gehele neder- landse luchthaveninfrastructuur ...
cpb.nl
Microsoft Word - memo154.doc
... nederland en europa bepaald en (op routekeuze-niveau) het marktaandeel van de luchthaven schiphol. de resultaten worden hieronder per variant gepresenteerd. 3.1 inkomensgroei voor inkomensgroei ... schiphol, frankfurt, parijs en londen b lcc incl. charters een verhoging van de parkeerkosten op schiphol leidt tot iets minder passagiersvraag. we zien dat reizigers uitwijken naar een andere luchthaven ...
cpb.nl
memo191.pdf
... de aanwezigheid van de rotterdamse haven (de op een na grootste ter wereld) en de luchthaven schiphol (vierde van europa) heeft ons land zich kunnen ontwikkelen tot een belangrijk europees in- en ...
cpb.nl
schiphol een normaal bedrijf pdf
... naar een andere luchthaven nocheenandereluchtvaartmaatschappijdie klm verdringt, op schiphol te verwachten. 1 1 inleiding de nationale luchthaven schiphol heeft, samen ... luchthaven schiphol voor onze economie. essentieel zijn de alternatieve mogelijkheden die luchthavengebruikers hebben voor schiphol. indien er voor schiphol een even goed substituut aanwezig zou zijn, dan belang van de luchthaven ...
cpb.nl
Microsoft Word - cpbdoc116.doc
... omgeving van schiphol blijven werken met een aangepast systeem van zulke geluidsnormen. de vraag rijst wat de optimale hoogte van de geluidsnormen in de directe omgeving van de luchthaven is. ... luchthaven te reduceren is het vliegen met stillere vliegtuigen op korte termijn zijn de mogelijkheden beperkt tot het geografisch herschikken van de vloot, zodat het stilste deel van de vloot op schiphol ...
cpb.nl
|