Nederlandse binnenvaart host:cpb.nl

Nederlandse binnenvaart host:cpb.nl 



1 - 10 van 25 voor nederlandse binnenvaart


Microsoft Word - kik_deel1.doc
... een eenduidig systeem van autobelastingen. het bestrijden van de gevolgen van de crisis voor de binnenvaart (0,08 mld euro in de periode 2011-2015). het creeren van gunstige (fiscale) ... het europese emissiehandelssyteem valt met name gebouwde omgeving en verkeer. de europese taakstelling voor de nederlandse niet-ets-sector is 16% reductie in 2020 ten opzichte komt overeen met een emissieplafond ...
cpb.nl


beoordeling projecten icre 20072008 pdf
... legitimeren. de overheid financiert 18 momenteel twee internationaal georienteerde afdelingen verbonden aan nederlandse scholen op basis van de wettelijke bekostigingsnormen. daarbij draagt de overheid ... de stimulering van de binnenvaart met overheidsmiddelen worden vaak de gunstige externe effecten van de binnenvaart ten opzichte van het wegvervoer genoemd. meer binnenvaart betekent minder ...
cpb.nl


Microsoft Word - CPBdocument65def.doc
... van het onderliggend vaarwegennet om weg en spoor te ontlasten door extra groei van de binnenvaart. 8 zie tno inro, 2004, op cit, bijlage j. 9 uitgezonderd de vaarroutes vallend ... verkeersveiligheid. kijken we primair naar het effect van het beleid op de welvaart wat betekent nederlandse burgers? het gaat daarbij niet alleen om financiele voordelen, zoals goedkopere producten doordat het ...
cpb.nl


Microsoft Word - 2003_72 RvO GL Tegenbegroting 2004.doc
... voor gezinnen met 1,4 mld euro. groenlinks voert accijnsheffing op diesel voor de binnenvaart in. dit levert circa 0,15 mld euro op. groenlinks gaat gefaseerd bpm ... verslechtering van de concurrentiepositie tot verlies van marktaandeel. tegenover de negatieve effecten voor de nederlandse uitvoer staan extra investeringen in energiebesparende maatregelen. termijn gunstig voor de uitstoot van co2. ...
cpb.nl


\\...\Second Opinion slu [PFP#1010743587]
... voor 100% geliberaliseerde vervoersmarkt; zeker voor de binnenvaart, waar de akte van mannheim van toepassing is, en sinds enkele jaren ook . nederlandse vervoerders kunnen daardoor ook in buitenlandse havens ... rivm (2001) 19 binnenvaart) dikwijls gebeurt. er kan sprake zijn van enige lokale verbondenheid van activiteiten, maar de daling van het tonnage voor de nederlandse vervoerders kba zeer hoog ...
cpb.nl


L:\publicaties\...\doc12.wp [PFP#912281707]
... waarin het nederlandse bedrijfsleven de vruchten plukt van nieuw ontwikkelde kennis. in dat kader verdient invoering van onderzoeksvouchers voor bedrijven nadere studie. het nederlandse bedrijfsleven geeft ... over de weg. ook voor spoorvervoer en binnenvaart wordt voorgesteld om de marginale kosten door te rekenen. voor de binnenvaart wordt een probleem gesignaleerd voor kostentoerekening, ...
cpb.nl


bijz16.pdf
... de deelmarkten leiden tot kostenverschillen en daardoor tot uiteenlopende concurrentiekracht. ook de vervoerswijzen (binnenvaart, spoor, weg) waarmee het vervoer vanuit de havens duitse deelmarkten kan plaats- vinden, ... het spoorgoederenvervoer tussen nederland en duitsland en de plaats en de toekomst van nederlandse spoorwegen is de deutsche bahn een invloedrijke factor. de deutsche bahn is een ...
cpb.nl


Microsoft Word - notitie.doc
... indirecte effecten worden schaalvoordelen bij de verwerkende 8 industrie, de distributie sector, de binnenvaart en het spoor genoemd. daarnaast worden werkgelegenheidseffecten aan de onderkant van de ... derhalve aanzienlijk kleiner, omdat het vooral om verschuiving van milieueffecten binnen het nederlandse grondgebied gaat. wel zal containeroverslag in amsterdam tot relatief meer vervoer via ...
cpb.nl


Microsoft Word - memo111.doc
... binnenvaart - hoeft niet perse te wijzen op een afgeschermde binnenlandse markt. het kan ook betekenen dat de betreffende sector een sterke concurrentiepositie heeft, waardoor buitenlandse bedrijven op de nederlandse ... eigen berekeningen. 3 buitenlandse directe investeringen in nederlandse dienstensectoren buitenlandse concurrentie voor nederlandse dienstentakken heeft niet alleen de vorm van ...
cpb.nl


Microsoft Word - memo110.doc
... goederen die onderweg zijn). dit heeft vooral gevolgen voor de uitkomsten van de zeevaart en binnenvaart. bij deze modaliteiten is de waarde van de goederen hoog in relatie tot de ... toets verdiepte kkba zuiderzeelijn, externe notitie november. cpb, 2004, lange termijn scenario's voor de nederlandse economie (nog te verschijnen). detr, 2001, transport economics note. j. gille en s. rienstra, 2002 ...
cpb.nl





© magikwatvragen.nl | contact | privacy policy | disclaimer | vaak gezocht | handige links | site map