1 - 10 van 13 voor nederlandse luchthavens
het effect van een vliegticketbelasting een second opinion pdf
... kg geladen of geloste vracht. de heffing heeft tot gevolg dat het vervoer via de nederlandse luchthavens minder snel zal groeien en tijdelijk zelfs kan dalen. na volledige doorwerking van de heffing ... heffing het geval zou zijn geweest. dat geldt ook voor het aantal vliegtuigbewegingen op de nederlandse luchthavens. voor vracht kunnen de effecten groter zijn, tot wel 30%. de effecten van de heffing ...
cpb.nl
validatie-aeolus-gams.pdf
... bereikbaarheid een belangrijke rol spelen in de concurrentie tussen nederlandse luchthavens onderling en de concurrentie tussen nederlandse luchthavens en de luchthavens vlak over de grens. 4.6 conclusie ... geluidsrestricties in beginsel ook voor de regionale nederlandse luchthavens en vluchtlimieten ook voor de andere internationale hub-luchthavens charles de gaulle en frankfurt. in paragraaf 5 ...
cpb.nl
cep2008_kader_p67.pdf
... nederlandse luchthavens. in termen van werkgelegenheid gaat het om 5 tot 10 duizend minder arbeidsplaatsen op en rond nederlandse luchthavens. dit vrijkomende arbeidsaanbod zal overigens op langere termijn grotendeels worden geabsorbeerd door de nederlandse ...
cpb.nl
Geluidsnormen voor Schiphol; een welvaartseconomische benadering. | www.cpb.nl
... voor rondom luchthavens in stedelijke gebieden. externe effecten kunnen een reden vormen voor overheidsingrijpen en dat geldt dus ook voor geluidshinder rond luchthavens. geluidsnormen ... een snelle kosten-effectiviteitanalyse voor het deltaprogramma ijsselmeergebied actualiteit wlo scenario's nederlandse economie en vastgoed analyse routekaart 2050 agglomeratie externaliteiten en ruimtelijke ...
cpb.nl
ex antetoets startnotitie randstad 2040 pdf
... en het rivierengebied. in de twintigste eeuw is de kwaliteit van het nederlandse landschap sterk achteruitgegaan. aanvankelijk door ontginning, schaalvergroting en intensivering van de landbouw (glastuinbouw ... de allianties tussen luchtvaartmaatschappijen bijvoorbeeld die tussen klm en air france zijn. luchthavens lopen hierdoor het risico dat de homecarrier wegvalt. robuustheid van de thema ...
cpb.nl
Microsoft Word - cpbdoc116.doc
... zich vooral voor rondom luchthavens in stedelijke gebieden. externe effecten kunnen een reden vormen voor overheidsingrijpen en dat geldt dus ook voor geluidshinder rond luchthavens. bij dit ingrijpen ... huizen in de regio. deze dataset wetenschappelijk onderzoek ter beschikking gesteld door de nederlandse vereniging van makelaars o.g. en vastgoeddeskundigen nvm. data over de geluidsbelasting door ...
cpb.nl
Microsoft Word - notitie
... . na weglekeffect vanwege uitwijking naar buitenlandse luchthavens levert deze heffing 0,35 mld euro op.4 hiervan komt de helft als lastenverzwaring ten laste van nederlandse reizigers en de andere helft als ... ex ante opbrengst van de heffing is 0,45 mld euro. vanwege uitwijkgedrag naar buitenlandse luchthavens is rekening gehouden met 15% vraaguitval, zodat er een budgettair bedrag van 0,35 mld ...
cpb.nl
Microsoft Word - memo110.doc
... kkba zuiderzeelijn, externe notitie november. cpb, 2004, lange termijn scenario's voor de nederlandse economie (nog te verschijnen). detr, 2001, transport economics note. j. gille en s. ... geval van schiphol intercontinentale vrachtverkeer. dat kan zonder veel problemen uitwijken naar andere luchthavens. naarmate het capaciteitstekort groter wordt zullen ook gebruikers ontmoedigd worden die een ...
cpb.nl
L:\...\Actualisatie MEV 2 [PFP#1110035713]
... figuur 2.1 wereldhandelsvolume goederen, nederlandse ontwikkeling verslechterde internationale economische situatie laat ook sporen na in de nederlandse economie. de bbp-raming voor dit ... het vertrouwen van de reizigers terug te winnen zijn concrete veiligheidsmaatregelen op luchthavens en in vliegtuigen genomen. de verwachting is dat dezemaatregelengrotendeels structureelzijnendatals gevolghiervan ...
cpb.nl
Werkdocument (set-up) Nederland [PFP#100465473]
... liggen. dit kan voor de nederlandse luchthaven kansen bieden, te meer omdat verschillende europese luchthavens nu kampenmetcapaciteitsbeperkingen.bijkrachtigetoekomstigeluchtvaartgroeibetekent extra capaciteit ... % is. deze getallen impliceren dat de gemiddelde reistijdwaardering voor nederlandse vliegtuigpassagiers zo'n 25 gulden per uur is. voorwoon- ...
cpb.nl
|