1 - 10 van 12 voor brand bedrijven
Einde aan vrije val, enig herstel | www.cpb.nl
... maar het is nog te vroeg om het sein 'brand meester' te geven. de aangerichte schade is groot somber gestemde consumenten en bedrijven schroefden hun bestedingen terug; door de afnemende vraag ... draait het bedrijfsleven dit jaar niet op volle toeren. de bezettingsgraad is relatief laag. bedrijven hebben daarom momenteel weinig reden om te investeren. daar komt nog eens winstgevendheid onder ...
cpb.nl
Microsoft Word - DP128_demooij _2_.doc
... aantrekkelijk meeste europese landen. geval vanwege gunstige effecten op winstallocatie en de vestiging van winstgevende bedrijven. als europa een gecooerdineerd beleid kiest, dan is de ace echter aantrekkelijker. een combinatie van ... and is supplied inelastically. the fixed factor in subsidiaries is firms-specific (e.g. a brand name or a patent) and supply in a country depends on taxes. the income ...
cpb.nl
Centraal Economisch Plan 2011
... afrika en zuid-amerika. deze zijn vooral gericht op het veiligstellen van de toevoer van brand- en 4 volgens schattingen van het imf bedroeg het bbp van de verenigde staten, ... eeuw is het gemiddelde rendement op aandelen van bedrijven die hun opbrengsten voornamelijk in opkomende economieen genereren, ruim 13% per jaar 20 geweest. voor bedrijven die hun grootste belang in hoogontwikkelde economieen ...
cpb.nl
Microsoft Word - DP CCCTB voorblad.doc
... economische gevolgen van deze hervorming te analyseren. het model bevat een aantal beslispunten van bedrijven, over hun uitbreidingsinvesteringen, directe buitenlandse investeringen en internationale winstverschuiving. de simulaties laten zien ... is not location specific but firm specific, e.g. due to managerial skills, a brand name or patents. in that case, the factor may become responsive to tax, ...
cpb.nl
L:\publicaties\...\cpbdoc10.wp [PFP#811696075]
... buitenlandse activiteiten. veruit de meeste bedrijven in de zakelijke dienstverlening zijn niet of nauwelijks actief op buitenlandse markten. vele kleine bedrijven hebben slechts lokale of ... several types of ownership advantages reputation, access or familiarity with market channels, brand name, knowledge (tacit or patented), technology, innovative capacity, organisational or financial strength ...
cpb.nl
Microsoft Word - II_2003_17 FB Nieuwe CPB-tabellen collectieve sector1.doc
... saldo uitkeringen door werkgevers en toegerekende sociale premies bedrijven schadeverzekeringpremies overige inkomens- en kapitaaloverdrachten aan bedrijven buitenland overige inkomens- en kapitaaloverdrachten aan het buitenland. ... provincies aan bejaardenoorden12 . uitgaven zoals die voor rampen als in volendam (brand) en enschede (vuurwerkramp) worden echter niet meer meegenomen. voor de jaren ...
cpb.nl
Microsoft Word - mev2010.doc
... de oorzaak hiervan is dat bedrijven hun personeelsbestand alsnog in lijn brengen met de gedaalde productie. gezonde bedrijven zijn een voorwaarde ... te stoppen, al is het nog te vroeg voor brand meester'. de situatie op de financiele markten is sterk verbeterd ... okt jan apr jul okt jan apr jul niet-financiele bedrijven financiele bedrijven %-punt kredietrisicopremie geldmarkt b dollars per euro jan ...
cpb.nl
static efficiency dutch supermarket chain pdf
... buyer group for independent supermarket companies.8 koop-consult (samenwerkende dirk van den broek bedrijven) represents dirk van den broek, bas van der heijden and digros supermarkets. 8 superunie ... easiness' for consumers, as for instance ready-to-eat articles, innovations by manufacturers of brand products were relatively scarce. also, the growing importance of discounters as aldi and lidl ...
cpb.nl
N:\publicaties\...\cpbdoc29.wp [PFP#230982527]
... in dit rapport iswelkeinstrumenten beleidsmakers tot hun beschikking hebben tegen welvaartsverminderend gedrag van oligopolistische bedrijven. 3. een tight oligopoly' wordt gekenmerkt door een gering aantal marktpartijen en hoge ... by other firms. another example of an entry barrier is brand loyalty. entry into a market characterised by strong brand loyalty is difficult, as most consumers are to be ...
cpb.nl
vertical foreclosure policy framework pdf
... , een elektriciteitsnetwerk en zorgdiensten. integratie en exclusieve contracten tussen bedrijven in zo'n verticale keten kunnen belangrijke welvaartsverhogende effecten hebben ... brand competition) or competition between different retailers selling the same brand (intra-brand competition). if there is sufficient inter-brand competition, vertical restraints that reduce intra- brand ...
cpb.nl
|