1 - 10 van 43 voor derde openbare
borstlap.pdf
... is de samenwerking met andere kennisinstellingen, zoals het sociaal en cultureel universiteiten. het derde en laatste ijkpunt is de nazorg van publicaties. meningen van gesprekspartners alle gesprekspartners ... hoofdredacteur het financieele dagblad de heer prof.dr.mr. c.a. de kam hoogleraar openbare financien, universiteit groningen en columnist nrc handelsblad de heer dr. b. leeftink directeur ...
cpb.nl
esb_14mei2010.pdf
... schooladvies uitkomt; het bovenbouwrendement, percentage leerlingen dat zonder vertraging een diploma haalt vanaf het derde leerjaar; en het gemiddelde cijfer schriftelijk eind- examen (ce). hoewel de procedure ieder ... en dat er bij slecht presterende scholen geen sprake neerwaartse spiraal die door de openbare kwali- teitsscores in gang wordt gezet. duidelijk moge zijn dat het trouw-oordeel effect ...
cpb.nl
Microsoft Word - notitie zorg dd 1april _2_.doc
... zullen, direct of indirect, namelijk tot iets minder invoer van goederen leiden. en ten derde zullen ook enige andere dan de agrosectoren (marginaal) profiteren van de besparing. zo zal ... besparingen op andere kostenposten zoals lokaal of regionaal groen, waterpartijen, in de inrichting van de openbare ruimte en de materialen van de woningen zelf. maatregel doorberekenen kosten van de mer ...
cpb.nl
Microsoft Word - kik_deel2_herzien plus 3.doc
... 1,0 w.v. anders betalen voor mobiliteit terugdraaien 0,3 openbare aanbesteding hoofdrailnet en ov in de drie grote steden 0,3 ... volgt een verdere verhoging met acht maanden tot 66 jaar waarna derde verhoging volgt van een jaar. het witteveenkader schuift mee. in 2015 ... de aftrek van pensioenpremies tot 2,5 keer modaal in de derde pijler, het versoberen van het witteveenkader gekoppeld aan de verhoging ...
cpb.nl
Microsoft Word - kik_deel2_herzien plus 3.doc
... de overheid alleen nog de zuinigste apparatuur aan. lokale overheden zorgen ervoor dat de openbare verlichting zo zuinig mogelijk is. jaarlijks wordt 50 miljoen euro beschikbaar gesteld om ... biobrandstoffen gewonnen worden uit afval (tweede generatie) en uit algen (derde generatie). de energiebelastingtarieven voor de tweede en derde schijf worden verhoogd tot het niveau van de eerste schijf. ...
cpb.nl
Microsoft Word - cpbdoc98_summary
... dat deze private kanalen vaak benut worden in combinatie met de openbare kanalen. het onderscheid tussen openbare en private transmissiekanalen toont overlap met het onderscheid tussen gecodificeerde ... bedrijven kunnen moeite hebben om krediet te verkrijgen om hun onderzoeksprojecten te financieren. een derde potentiele barriere komt voort uit agency problemen binnen het bedrijf. bijvoorbeeld het ...
cpb.nl
CPB Policy brief
... genoeg is, moeten systeemrelevante banken bij de overheid aankloppen voor steun. 14 uit de openbare gegevens van de europese stresstesten blijkt dat de nederlandse banken samen voor 7,8 ... te lobbyen. onduidelijkheid over de gevolgen van een herstructurering is in hun belang. een derde nadeel onzekerheid over mogelijke herstructurering boven de markt blijft hangen. ondergekapitaliseerde banken zijn ...
cpb.nl
Microsoft Word - doc189.doc
... rond de mcf de mcf heeft een centrale plaats verworven in de theorie van de openbare financien, met name second-best beleid. in een second-best wereld is het gedrag van ... ) suggereert dat de kosten van belastingheffing moeten meewegen in de beoordeling van publieke uitgaven. ten derde zou de mcf gevolgen hebben voor allerhande allocatieve overheidsfuncties. zo impliceert mcf groter dan optimale ...
cpb.nl
Microsoft Word - cpbdoc99
... gevormd (labour hoarding), waardoor de belasting per werknemer daalt. een derde reden voor een procyclisch verband tussen ziekteverzuim en conjunctuur is ... allochtonen niet-westerse allochtonen bedrijfstak landbouw en visserij delfstoffenwinning industrie openbare voorzieningsbedrijven bouwnijverheid reparatie consumentenartikelen, handel horeca vervoer en communicatie financiele instellingen ...
cpb.nl
Microsoft Word - notitie
... naar beleidsmatige clusters arbeidsvoorwaarden collectieve sector defensie 0,5 onderwijs 0,1 0,6 openbare orde 0,3 gemeenten en provincies overig openbaar bestuur 0,7 0,7 infrastructuur ... wel een geringere koopkracht waardoor de economische ontwikkeling in 2006 neerwaarts beinvloed wordt. een derde scenario is dat betrokken werknemers het hogere brutoloon niet volledig gaan inleggen in individuele ...
cpb.nl
|