1 - 10 van 89 voor koopkracht stijgt
ING Belgie Toenemende interesse voor commercieel vastgoed mei2011 tcm7 87578 pdf
... door een krap aanbod in binnensteden en een aan- houdende vraag van retailers. beleggingsvolume stijgt voor het eerst sinds 2007 werd er eerste kwartaal weer meer geinvesteerd in commercieel ... groei (figuur 9). belangrijkste reden recessie vooral toe- sloeg in de exporterende sectoren en de koopkracht van de consument redelijk op peil bleef. wordt een lichte groei van de detailhandelsverkopen ...
ing.nl
ING Commercieel vastgoed op een lager niveau verder mei2011 tcm7 87571 pdf
... eten gooien omdat dit de koopkracht beperkt. de opname van nieuwe winkelruimte had met ruim lijden onder de omzetkrimp en was daarmee nagenoeg gelijk . gemiddelde grootte aanbod stijgt weer opvallend gemiddelde grootte ...
ing.nl
Druk op marge ondanks licht herstel tcm7 81755 pdf
... hbd, gfk, bewerking en ramingen toeleveranciers grondstoffen duurder druk op kosten consumenten koopkracht beperkt druk op uitgaven detailhandel druk op marge doorbelasten hogere kosten zoektocht ... woninginrichting, elektronica en doe-het-zelf pers. verzorging elektronica e-commerce invloed stijgt verder persoonlijke verz. non-food - markt stabiliseert, maar groei minimaal kwartaalbericht ...
ing.nl
ING Belgie Wegtransport uitgedaagd tot hogere vrachtprijzen mei 2011 tcm7 88053 pdf
... is vooral gelegen in het gunstige vestigingsklimaat voor europese distributiecentra (edc's). zo ligt europese koopkracht binnen een straal van 500 km rond het logistieke centrum van belgie, vlaanderen. de ... van een poolse of tjechische chauf- feur nog altijd 50% lager liggen12 , dit niveau stijgt wel snel. bovendien is de arbeidsmarkt van het nabije duitsland polen vrijgegeven. mede hierdoor ...
ing.nl
untitled
... . voor de europese buurlanden anders. een zwakte ligt bij de terughoudende consument, die zijn koopkracht voorlopig onder druk ziet staan. ook zullen bedrijven vanwege de lage bezettingsgraad nog terug- ... vanuit het westen heeft plaatsgevonden is hiervoor een verklaring, maar vooral de afgelopen jaren stijgt de binnen- landse vraag ook sterk. zelfs in crisisjaar 2009 steeg het overslagvolume door. ...
ing.nl
Microsoft Word - ING Maandbericht juni.doc
... situatie van japan is van tijdelijke aard. de consumptie groeit nauwelijks. door dalende koopkracht, een slappe huizenmarkt en pensioenonzekerheid kunnen en willen consumenten dit jaar niet extra uitgeven ... werkloosheidscijfer onder vrouwen gemiddeld 1,5% hoger dan bij mannen. vanaf eind 2010 stijgt de mannelijke werkloosheid. inmiddels ligt de werkloosheid op vergelijkbaar niveau (vrouwen 5,2%, ...
ing.nl
ING Autoretail verstrikt in downsizing maart 2011 tcm7 82841 pdf
... herstel vooral gevoed wordt door de segmenten van de kleine en zuinige auto's. dalende koopkracht in 2011 zal er toe leiden dat consumenten besparingen zoe- ken op aanschaf en gebruik ... leidt er overigens toe dat het totale aandeel diesel op de neder- landse markt explosief stijgt. zo begon het marktaandeel diesel in kwartaal maar steeg laatste kwartaal van 2010 tot 28 ...
ing.nl
ING Gelderse groei langzaam vooruit mei 2011 tcm7 88136 pdf
... groeipijler. media is te lezen dat consumenten mondjes- maat meer gaan uitgeven, maar dat de koopkracht nog onder druk blijft staan. wat merkt gelderland hiervan? hoewel het vertrouwen in de economie ... met een jaar geleden licht. in de regio arnhem sprake van een sterkere daling en stijgt ook het aantal vacatures behoorlijk. toch is hier, net als in nijmegen de arbeidsmarkt nog ...
ing.nl
Microsoft Word - DEO maart 2011 final versie woensdag 30 maart.doc
... weerbaarheid stand financiele weerbaarheid prijsstijging grondstoffen impact factoren in 2011 internationale groei koopkracht terugval dutch economic outlook 31 maart 2011 8 box 2 indicatoren financiele ... nog slachtoffers maken. wel loopt dit aantal momenteel terug. de gemiddelde weerbaarheid stijgt, zeker onder internationaal opererende spelers. daarentegen loopt in de bouw, waar herstel ...
ing.nl
Microsoft Word - ING Monthly Economic Update - maart 2011.doc
... koste van het reeel besteedbaar inkomen. deze relatieve prijsstijging impliceert een vermindering van de reele koopkracht met ongeveer 1% of usd 100 miljard. ook dan groeien de consumptieve bestedingen op ... de economie, door de neiging van de yen om sterker te worden wanneer de olieprijs stijgt (wat slecht export) en doordat de japanse regering geen beschikking heeft over krachtige budgettaire ...
ing.nl
|