1 - 10 van 16 voor rijden toch
bijz81.pdf
... van europese integratie voor kiezers van ondergeschikt belang nationale partijkeuze. opzet en bevindingen 11 toch dragen de posities die kiezers innemen op het politieke strijdpunt van europese integratie wel ... als je een europese unie wil waar bijvoorbeeld geen files zijn. waar iedereen door kan rijden. en vrachtwagen- chauffeurs ook niet zestien uur moeten wachten. ... toen bekroop mij een beetje ...
cpb.nl
actualisatie economische verkenning 2008 2011 pdf
... consumptie positief. het groeitempo van de consumptie neemt toe ten opzichte van het verleden. toch blijven de consumptieve bestedingen nog achter bij de groei van het bbp, waardoor de ... autogebruik duurder rijders van een leaseauto te stimuleren om in een schonere auto te gaan rijden. voor werkgevers zijn, naast de hogere indirecte belastingen en zorgpremies, de belangrijkste maatregelen de ...
cpb.nl
economische analyses van anders betalen voor mobiliteit abvm pdf
... degelijk een significant effect hebben op het autogebruik. de natuurlijke experimenten met rekening rijden in singapore, oslo, londen en stockholm bevestigen dat. op grond daarvan kunnen we ... minder geluidshinder en minder verkeersongevallen. vooral daardoor zou de landelijke kilometerprijs per saldo toch een positief welvaartseffect kunnen hebben. verhouding weinig aandacht geweest voor het effect ...
cpb.nl
Microsoft Word - CPBdocument65def.doc
... dag (zie tabel 1.2). de maatschappelijke baten zijn ook dan wel positief, maar toch aanzienlijk lager. dat komt omdat bij deze variabilisering van autobelastingen ook het verkeer wordt ... de autokilometers (afhakers) en 3) degenen die door de verminderde congestie extra autokilometers gaan rijden (toetreders). bij de bepaling van de mutaties in het consumentensurplus zijn kilometrages en snelheden ...
cpb.nl
(Microsoft Word - Notitie mobiliteits- en milieueffecten belastingplan 2004 \205)
... bij openbaar vervoergebruik al vrij hoge onbelaste vergoedingen bestaan en vanwege het hoge aandeel abonnementen. toch gaat er een effect van uit, voor het openbaar vervoer betreft het vooral een ... brandstofmix tot gevolg hebben. door de indexering van de mrb verschuift het omslagpunt waarop het rijden met diesel aantrekkelijk is, iets ten nadele van diesel auto's. voor een gemiddelde benzine ...
cpb.nl
Werkdocument (set-up) Nederland [PFP#890126474]
... circa 7 mld lager. deomvangrijkeincidenteleinkomsteneenbelangrijkerol,waardoorondankshethogere tekort dan in behoedzaam toch een substantieel lagere schuldquote resulteert. tabel 5.3 gaat dieper ... meer krijgt. de hogere materiele consumptie hangt samen met de exploitatiekostenvanrekening-rijden,milieusaneringenonderwijs.ictenlokalenbouw leiden tot extra investeringen. onder de post infrastructuur ...
cpb.nl
ex antetoets startnotitie randstad 2040 pdf
... een verwachte toename van 6.700 (in rc) tot 15.500 hectare (global economy, ge). toch blijft het uiteindelijke areaal recreatiegebied ver achter bij het nationaal gemiddelde. de stadsranden vertonen een ... de stad terwijl de automobilisten wel een groter deel van de route over zwaarbelaste wegen rijden. het effect dat ruimtelijk beleid op korte en middel- lange termijn heeft op de duurzaamheid ...
cpb.nl
Microsoft Word - za-cpb-doc-03.doc
... projectalternatieven gebaseerd uitgangspunt dat de hst-zuid in de toekomst naar amsterdam zuid wtc zal rijden. in het nul-alternatief is dit niet mogelijk, omdat het aanlanden van de hst ... voor de zuidas als vestigingsplaats tegenvallen, scenario van lage economische groei zou de belangstelling toch mee kunnen vallen. een ander belangrijk niet-macro-economisch risico betreft de raming van ...
cpb.nl
(Microsoft Word - memorandum 234 Probleemanalyse en daaruit volgende project\205)
... kba om uit verscheidene, gegeven oplossingsmogelijkheden de beste te kiezen, maar een kba is toch vooral een middel om na te gaan of de voorgestelde oplossing wel voldoende maatschappelijke ... het investeren in wegcapaciteit andere effecten hebben wanneer wegbeprijzing (rekening rijden) van kracht is, dan in het geval zonder rekening rijden. de omgeving van het project moet in het nulalternatief ...
cpb.nl
04 Regionaal economische ontwik [PFP#202467247]
... regio besteden. (een uitzondering hierop vormt in een aantal gevallen het volkshuisvestingsbeleid). toch zullen de randgemeenten vaak moeten meewerken aan bereikbaarheid en de aanleg van ... onderschatten. ten aanzien van het mobiliteitsbeleid valt op dat weinig gemeenten prijsbeleid (rekening rijden of parkeertarieven) voorstellen. efficientie en prikkels de programma's geven nauwelijks informatie ...
cpb.nl
|