1 - 10 van 12 voor tarieven zakelijk
Microsoft Word - bijz90.doc
... hand van een gestileerd voorbeeld van het productie-distributieproces. gegeven identieke grondslagen en tarieven wordt aangetoond dat precies eenzelfde bedrag aan belasting kan worden geheven onder een ... onroerend goed zijn vrijgesteld van btw, hoewel belastingplichtigen er voor kunnen kiezen om zakelijk gebruikt onroerend goed in de three vat studies summary 16 heffingsgrondslag te betrekken, ...
cpb.nl
Microsoft Word - notitie.doc
... onderscheiden naar economische categorieen zijn vooral de baten voor de sector bedrijven (vracht en zakelijk verkeer) substantieel. door hun relatief hoge waardering van tijdswinst profiteren vooral deze groepen van ... bezien om betalen en genieten bij elkaar te brengen en dit betekent differentiatie in tarieven naar tijd en plaats. wat uiteindelijk als een rechtvaardige uitkomst moet worden gezien, ...
cpb.nl
het effect van een vliegticketbelasting een second opinion pdf
... de heffing zijn iets sterker voor het prijsgevoeliger niet-zakelijke verkeer dan voor het zakelijk verkeer. de vraaguitval tot 20% tamelijk groot omdat het transferverkeer zonder veel problemen gebruik ... a) afhankelijk van de gekozen variant. 2 in subvarianten is een differentiatie van de tarieven naar europese en niet-europese bestemmingen onderzocht. 3 beoordeling van het onderzoek de belangrijkste ...
cpb.nl
Microsoft Word - memo110.doc
... constant is gebleven (inkomenselasticiteit 0). hierbij is geen duidelijk onderscheid te maken tussen zakelijk en niet-zakelijk verkeer. omdat nog onzeker is in welke mate de inkomensgroei in de toekomst ... wanneer een tekort begint te ontstaan zullen eerst die gebruikers ontmoedigd worden (door hogere tarieven, langere wachttijden, enz.) die een geringe waarde toekennen aan het gebruik. in het geval ...
cpb.nl
PerfectOffice-document [PFP#1210213144]
... moet voldoen aan haar leverplicht op het gebied van interconnectieverbinding voor concurrenten. ook de tarieven die kpn mag doorberekenen voor het leveren van interconnectieverbindingen zijn door de opta vastgesteld ... bij kpn. ten slotte heeft ook de toegenomen concurrentie, met name in het zakelijk en het internationale telefoonverkeer, bijgedragen aan de lagere prijzen. zo daalde het gemiddelde ...
cpb.nl
Microsoft Word - rekeningrijden.doc
... de verbeterde doorstroming. in het referentiescenario mijdt een belangrijk deel van de vracht en het zakelijk verkeer de spits en congestiegevoelige wegvakken, omdat het te langzaam gaat. indien door een ... minder weggebruik geleidelijk aan een rol van betekenis gaat spelen. een verdere verhoging van de tarieven van variant 8b1 blijkt nog wel zinvol. een verdere verhoging tot een tariefstaffel van ...
cpb.nl
Werkdocument (set-up) Nederland [PFP#1092128641]
... langzaam totaal procentuele verschillen t.o.v. basispad asw+ woonwerk zakelijk overig totaal cordon woonwerk zakelijk overig totaal bron hcg(1996) bij beide varianten neemt het ... aanbeveling om de differentiatie niet tot deze perioden te beperken, maar de tarieven gedurende de gehele heffingsperiode te differentieren.uitonderzoekkomt eenduidignaarvorendatgedifferentieerdeheffingen in de tijd ...
cpb.nl
schiphol een normaal bedrijf pdf
... op de tariefstelling is nodig, zowel voor de luchthaventarievenalsvoordenevenactiviteiten.bijdeluchthaventarievenspeeltdeeu een rol - tarieven moeten in een redelijke verhouding staan tot de kosten - en nationaal ... tabel aangegeven totale kostenstijgingen zijn min of meer gelijkelijk verdeeld tussen zakelijk verkeer en particuliere reizigers. vrachtvervoer naar analogie met het wegvallen van ...
cpb.nl
Microsoft Word - notitie
... tm rc niet-zakelijk, intra europees niet-zakelijk, intercontinentaal zakelijk, alle routes, alle jaren a a een handelselasticiteit, dat wil zeggen dat de groei van het zakelijk gebruik gerelateerd is ... ge se tm rc olieprijs ( vat) per euro 1,13 .. .. .. .. .. .. .. .. concurrentie (druk op tarieven) transatlantisch overig hoog - 1 % - 1 % hoog - % - % beperkt beperkt - % - % vooral naar vs - 1 % - 1% ...
cpb.nl
Microsoft Word - notitie.doc
... is gerekend met een jaarlijkse aanpassing van de tarieven aan de inflatie. in een gevoeligheidsanalyse is onderzocht wat het betekent als de tarieven hoger zouden zijn, dus niet reeel 3 ... . mensen kiezen bij hogere inkomens voor snellere vervoerwijzen, met name voor woon-werk en zakelijk verkeer. snellere vervoerwijzen (auto en trein) maken grotere verplaatsingsafstanden in dezelfde tijd mogelijk. ...
cpb.nl
|