1 - 10 van 52 voor werkende ouder
Microsoft Word - 2003_72 RvO GL Tegenbegroting 2004.doc
... vervanging van de generieke combinatiekorting (225 euro per werkende ouder) door een gerichte combinatiekorting (850 euro per huishouden), waarop alleen tweeverdieners met kinderen en werkende alleenstaande ouders recht hebben, groepen gunstig. voor alleenverdieners ...
cpb.nl
Microsoft Word - 2005_35 RvO ChrUnie Tegenbegroting
... bevordert het arbeidsaanbod van niet of weinig werkende partners. ook de omkering van de combinatiekorting stimuleert kleine deeltijdbanen voor niet-werkende partners met kinderen, maar ontmoedigt voltijd- of ... met een werkende ouder ten goede komt mits beide partners samen niet meer dan 56 uur per week werken. van de huidige aanvullende combikorting profiteerden alleen werkende tweeverdieners en ...
cpb.nl
Microsoft Word - notitie.doc
... in plaats daarvan wordt een heffingskorting ingevoerd van 350 euro voor de minst- of niet-werkende partner met kinderen tot 12 jaar mits de fiscale partners gezamenlijk niet meer dan ... huishouden met een werkende ouder ten goede komt mits beide partners samen niet meer dan 56 uur per week werken. van de huidige aanvullende combikorting profiteerden alleen werkende tweeverdieners en alleenstaande ...
cpb.nl
Microsoft Word - kik_deel2_herzien plus 3.doc
... 3 aanpassing (aanvullende) alleenstaande ouderkorting 0,3 verhoging landbouwvrijstelling in ib 0,1 overig (diverse ouder kinderkortingen) 0,3 vermogen en winst 1,2 w.v. vermogensaftrek vennootschapsbelasting 1,5 ... in de leeftijd van nul tot en met vijf jaar vervallen. de uitzondering voor niet-werkende partners geboren voor 1972 blijft bestaan. in 2015 betekent dit een lastenverzwaring mld euro, ...
cpb.nl
Microsoft Word - kik_deel2_herzien plus 3.doc
... voor langdurig werklozen (vlw), subsidies voor leer-werkplekken en subsidies voor aanvullende scholing van mensen ouder dan 40 jaar, waardoor de lasten voor bedrijven met 1,3 mld euro worden verlicht ... tot en met vijf jaar wordt in dezelfde periode ook afgebouwd. de uitzondering voor niet-werkende partners geboren voor 1972 blijft bestaan. dit levert een lastenverzwaring mld euro. het invoeren van ...
cpb.nl
Microsoft Word - kik_deel1.doc
... toe door de verhoging van de inkomensafhankelijke arbeidskorting. voor werknemers van 62 jaar en ouder staat hier tegenover dat de doorwerkbonus wordt afgeschaft. structurele werkgelegenheid 145 de winst ... aow-rechten aan het arbeidsverleden oefent een positieve invloed uit op de werkgelegenheid. niet-werkende partners worden aangemoedigd om de arbeidsmarkt te keuzes in kaart 2011-2015 groenlinks ...
cpb.nl
Microsoft Word - Achtergrondmemorandum_def.docx
... waarde van toekomstig arbeids- en uitkeringsinkomen en neemt af gedurende het leven. naarmate consumenten ouder worden hebben ze een korter werkzaam leven voor zich en zodoende minder nog te ... , zullen in doorsnee een kleiner vermogen hebben en minder kredietwaardig zijn dan de gemiddelde werkende en daardoor vaker liquiditeitsgerestricteerd zijn. dat zou betekenen dat u l. onder gepensioneerden is ...
cpb.nl
budgettaire en economische effect aow plan groenlinks pdf
... participatie brengt uiteraard een bezuiniging met zich mee mensen die minder rechten opbouwen, zoals niet-werkende partners, ontvangen in de toekomst geen aow meer. daartegenover staat een kostenpost omdat personen met ... . pas zij die na 2056 met pensioen gaan krijgen immers nieuwe regime. mensen die momenteel ouder zijn dan 16 merken niets van de hervorming. het voorstel is per saldo gunstig voor ...
cpb.nl
P:\CEP 2001\zijleman\inhoud.wpd
... arbeidsaanbod te mobiliseren zijn onder meer het verhogen van het aantal gewerkte uren per werkende en het (re-)activeren van personen in een uitkeringssituatie. afgaande op antwoorden die werknemers ... 20 000 per jaar (2 %). dat komt ten dele doordat het werknemersbestand gemiddeld wat ouder wordt, terwijl ouderen een grotere kans hebben op arbeidsongeschiktheid. belangrijker is de sterke stijging ...
cpb.nl
W:\nl\pub\document\9\doc9.wpd [PFP#910380676]
... van de consumptie (ten opzichte van de periode 2011-2020), omdat het aandeel van de werkende bevolking in de totale bevolking krimpt. zonder een grondige analyse van de ontwikkeling van de ... van de gestegen welvaart in beide scenario's wordt gecompenseerd door de invloed van het ouder worden van de bevolking. oudere huishoudens hebben een grotere voorkeur voor de meergezinswoning dan jongere ...
cpb.nl
|