1 - 10 van 17 voor zakelijke reizen
Werkdocument (set-up) Nederland [PFP#602370901]
... zakelijke verkeer het uitgangspunt. in de berekeningswijze is nauw aangesloten bij de methodiek voor de hsl-zuid (nieuwe hsl-nota, 1994). slechts een deel van de zakelijke reizen ... diverse afnemers. bij de reistijdverbetering is onderscheid gemaakt tussen zakelijke en niet-zakelijke reizigers. voor zakelijke reizigers is de uitgespaarde reistijd beschouwd als een arbeidsproductiviteitsverbetering. ...
cpb.nl
(Microsoft Word - CPB Notitie 2006_15 PB Second opinion op de KBA OV-alterna\205)
... gebruikt worden voor sociaal-recreatieve doeleinden, in mindere mate voor woon-werkverkeer en nauwelijks voor zakelijke reizen. ook dit beperkt de waarde van een nieuwe verbinding. de kosten zijn veel hoger dan ...
cpb.nl
cpb notitie catshuis 23april2012 indd
... verhogen franchise (ca 408a en b) zvw premies (ca 498a,b,c, ca toevoegen zakelijke kilometers aan werkkostenregeling (ca samenloopeffecten koop- en huurmaatregelen (ca-409) 0,2 vermogen en ... vanaf 2013 verruimd met een bedrag van 0,6 mld euro per jaar teneinde zakelijke reizen belastingvrij te kunnen blijven vergoeden. (ca 403) vermogen en winst verlaging vennootschapsbelasting om de ...
cpb.nl
omslag kik2013 2017 definitief indd
... worden gedeeltelijk teruggedraaid de onbelaste kilometervergoeding wordt voor alle modaliteiten 13 cent per kilometer (inclusief zakelijke reizen). vanaf 2016 geldt voor de auto een maximum afstand die kan worden vergoed 70 km ...
cpb.nl
omslag kik2013 2017 definitief indd
... teruggedraaid de onbelaste kilometervergoeding wordt voor alle modaliteiten maximaal 13 cent per kilometer (inclusief zakelijke reizen). vanaf 2016 geldt voor de auto een maximumafstand die kan worden vergoed 70 km ... van kortere reistijden of kortere routes. (c) als reizen met de auto of het ov duurder wordt, zullen mensen minder gaan reizen. het betreft de welvaartseffecten hiervan. het autogebruik ...
cpb.nl
De beoordeling van scholen: hoe in Nederland informatie over kwaliteit de schoolkeuze...
... is duidelijk belangrijker. omgerekend wil een leerling maximaal 200 meter extra reizen om naar een school gaan in plaats van een school met slechts ... zakelijke dienstverleners onvoldoende geprikkeld hogere productiviteit onder zakelijke dienstverleners door meer concurrentie ontketenen van concurrentie in de europese zakelijke dienstverlening dynamische marktselectie in de europese zakelijke ...
cpb.nl
Microsoft Word - samenvatting_nl.doc
... grote steden. er wonen enkele miljoenen mensen in de steden (of ze reizen er dagelijks als forens naartoe). de steden zijn ontmoetingsplaatsen waar mensen zaken ... handel de mondiale overdracht van eindproducten en intermediaire goederen vergemakkelijkt. kennis van zakelijke dienstverlening wordt het onderscheidende relatieve voordeel van nederland. nederlandse adviseurs, financiele specialisten, ...
cpb.nl
Microsoft Word - CPBdocument65def.doc
... (niet voor andere motieven) de kosten van het reizen per uur in de spits 46% hoger lagen dan de kosten van reizen buiten de spits . dit verschil werd mede toegeschreven ... 3,8%. onderscheiden naar economische categorieen zijn vooral de baten voor het vrachtverkeer en het zakelijke verkeer substantieel. door de relatief hoge tijdwaardering profiteren vooral deze groepen van de snelheidsverbetering ...
cpb.nl
(Microsoft Word - Notitie mobiliteits- en milieueffecten belastingplan 2004 \205)
... hiervoor zijn nut van de zakelijke verplaatsing op weegt tegen de hogere vervoerskosten; - de reistijd van een zakelijke reis veel belangrijker is dan de vervoerskosten; zakelijke verkeer geen goede alternatieven ... en voor al deze categorieen zijn berekeningen uit te voeren, zoals het aantal gemaakte reizen of kilometers per combinatie van vervoerwijze en motief. daarnaast is het autoverkeer per ...
cpb.nl
het effect van een vliegticketbelasting een second opinion pdf
... tot wel 30%. de effecten van de heffing zijn iets sterker voor het prijsgevoeliger niet-zakelijke verkeer dan voor het zakelijk verkeer. de vraaguitval tot 20% tamelijk groot omdat het transferverkeer ... van een situatie zonder heffing. omdat een deel van de reizigers via buitenlandse luchthavens zal reizen zullen de emissies daar stijgen. daardoor is het effect op de wereldwijde uitstoot van ...
cpb.nl
|