1 - 10 van 40 voor zakelijke verkeer
Microsoft Word - CPBdocument65def.doc
... zakelijke verkeer. omdat de heffing wordt geheven in de spits gaat deze in eerste aanleg ook ten koste van het woon-werk verkeer. maar per saldo profiteert het resterende woon-werk verkeer ... %. onderscheiden naar economische categorieen zijn vooral de baten voor het vrachtverkeer en het zakelijke verkeer substantieel. door de relatief hoge tijdwaardering profiteren vooral deze groepen van de ...
cpb.nl
(Microsoft Word - Notitie mobiliteits- en milieueffecten belastingplan 2004 \205)
... zakelijke verkeer hebben per saldo geringe mobiliteitseffecten. het gaat hier vooral om het uniforme bijtellingspercentage lease-auto's en de verlaging van de onbelaste vergoeding voor zakelijke kilometers. het zakelijke verkeer ... de zakelijke verplaatsing op weegt tegen de hogere vervoerskosten; - de reistijd van een zakelijke reis veel belangrijker is dan de vervoerskosten; zakelijke verkeer geen ...
cpb.nl
het effect van een vliegticketbelasting een second opinion pdf
... 30%. de effecten van de heffing zijn iets sterker voor het prijsgevoeliger niet-zakelijke verkeer dan voor het zakelijk verkeer. de vraaguitval tot 20% tamelijk groot omdat het transferverkeer zonder veel problemen gebruik ...
cpb.nl
macro economische analyse van de hogesnelheidsspoorlijn pdf
... of vermindering van het welzijn van consumenten, zoals de reistijdwinst voor niet-zakelijke reizigers of de milieu-effecten. overigens zijn niet alle resterende negatieve directe ... door het vervallen van het binnenlands verkeer, want dat heeft bijna geen invloed op de macro-economische resultaten. het gegenereerde internationale zakelijke verkeer bedraagt slechts nieuwe lijnen alternatief ...
cpb.nl
Werkdocument (set-up) Nederland [PFP#602370901]
... het gegenereerde internationale zakelijke verkeer het uitgangspunt. in de berekeningswijze is nauw aangesloten bij de methodiek voor de hsl-zuid (nieuwe hsl-nota, 1994). slechts een deel van de zakelijke reizen zal ... per handelsreis, die ca. f 17.000 ligt. op basis van het gegenereerde internationale zakelijke verkeer is de omvang van de extra jaarlijkse handelsstromen door bci geschat op f 15 ...
cpb.nl
Microsoft Word - memo110.doc
... zakelijke en niet-zakelijke reistijden (o.a. woon werk verkeer). voor zakelijk verkeer lijkt een direct verband met de inkomensgroei voor de hand te liggen, maar voor het niet-zakelijke verkeer ...
cpb.nl
validatie-aeolus-gams.pdf
... inkomenselasticiteit in het model. handelsgroei werkt alleen aantal zakelijke reizigers, waardoor het aandeel zakelijke reizigers stijgt ten opzichte van het aandeel niet-zakelijke reizigers. tabel 4.3 effecten groei handel in ... het bbp per hoofd leidt tot een stijging van het aantal passagiers in het niet-zakelijke verkeer van gemiddeld 1,28% per jaar. in de uitkomsten laat het model dus een ...
cpb.nl
Microsoft Word - notitie
... , namelijk eerste kwartiel tot derde kwartiel. recent zijn weer enkele onderzoeken voor het niet-zakelijke verkeer gepubliceerd die niet in de zojuist geciteerde literatuuroverzichten zijn meegenomen. dargay and hanly (2001 ... handel. op grond van deze studies lijkt het plausibel om voor het niet-zakelijke verkeer de inkomenselasticiteiten van tabel 3.2 te gebruiken. het aspect van verzadiging komt ...
cpb.nl
Nota Mobiliteit pakt in grote lijnen gunstig uit voor de welvaart | www.cpb.nl
... mobiliteit. deze studie is uitgevoerd op verzoek van het ministerie van verkeer en waterstaat. de nota mobiliteit schetst hoe het verkeer en vervoer zich tot 2020 ontwikkelen, regering deze ontwikkelingen wil ... ten goede aan het resterende woon-werkverkeer, maar vooral ook aan het vrachtverkeer en het zakelijke verkeer. de totale maatschappelijke baten van 1,2 mld euro per jaar wegen ruim op tegen ...
cpb.nl
Belastingmaatregelen leiden tot meer congestie op de autowegen | www.cpb.nl
... een lastenverzwaring voor het zakelijke verkeer. het gaat om het uniforme bijtellingspercentage lease-auto's (56 mln euro) en de verlaging van de onbelaste vergoeding voor zakelijke kilometers van 28 eurocent per km naar 18 eurocent (332 mln euro). het zakelijke verkeer is echter nauwelijks prijsgevoelig. daarom hebben ...
cpb.nl
|